rädd

praktik imorrn, ja ä lite rädd ^^


Nu vet jag i alla fall hur man räddar liv och hur man kissar ^^

hade hjärt o lungräddning i skolan idag,
skulle nog få panik om någon i närheten fick hjärtstopp, o skulle nog bli dödstrött av att ge HLR i 20 min om det tar så lång tid innan ambulansen kommer.
Men nu vill ja rädda nån :D
Antingen nån me hjärtstopp eller nån som har satt i halsen..
bäst ä väl iofs om man slipper det?

kissar vet ja för att ja nyss har läst om blåstömning ^^
vet ni att blåsan kan rymma flera liter så den når över naveln?
o va så liten att den är minde än en knytnäve...

jag skulle vilja veta vem som kom på människan.. nån smart (A)
som har gett mig för mkt o tänka på...

alla tryck över allt gör att hjärnan kokar över ^^

jag är sugen på att ta ett långt bad :D
skönt vore det om man kunde lägga sig där o läsa,
men min kära bok får inte bli förstörd, utan den klarar ja mig aldrig. min bibel!

Kommentarer
Postat av: Cindy

Haha! Bra att du vill rädda nån ;) Jag fasar lite för det, känns som att jag inte minns hur man gör :/ Var det dej eller Anna jag nästan fick att kräkas när vi tränade Heimlich i skolan??

2010-05-05 @ 18:35:33
URL: http://www.nogg.se/cindykempe
Postat av: Emma

ja känner oxå så.. o nu känns det som att det är mera krav på att komma ihåg det oxå!

illa om en sjuksköterska inte kommer ihåg hur man gör HLR..

haha det har ja inget minne av:P

2010-05-05 @ 18:49:32
URL: http://compostgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback